Specjalista ds. kadr i płac – jak pisać CV w tym zawodzie?

Wzór CV dla Specjalisty ds. kadr i płac

Bardzo ważną częścią rynku pracy jest troska o zadowolenie pracowników. Pracodawcy zatrudniają specjalistów do spraw kadr i płac, którzy sprawnie poruszają się w gąszczu przepisów pracowniczych aby dobrze motywować osoby do efektywnego wykonywanie obowiązków. Uważasz, że posiadasz odpowiednie kwalifikacje do zajmowania tego stanowiska? A może znalazłeś właśnie ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko? Świetnie, już dzisiaj przygotuj swoje dokumenty aplikacyjne. Zapoznaj się z naszym poradnikiem, a przekonasz się, że to nie jest takie trudne zadanie. Zaczynajmy.

Specjalista do spraw kadr i płac kieruje procesem zatrudniani oraz wynagradzania pracowników w firmach, przedsiębiorstwach i innych instytucjach. Konieczna jest mu znajomość przepisów z zakresu prawa pracy, podatków, wymagań na poszczególne stanowiska oraz procesu rekrutacyjnego.  Niezbędne jest więc posiadanie co najmniej wykształcenia średniego technicznego z zakresu ekonomii. Dużo wyższe są szanse absolwentów studiów z zakresu ekonomii, finansów czy rachunkowości.

Jeśli aplikując na stanowisko Specjalisty ds. kadr i płac nie dopełnisz wszelkich warunków formalnych, twoje CV może wylądować w koszu. Pamiętaj, że pisma aplikacyjne nieopatrzone odpowiednią klauzulą o zgodzie na przetwarzanie twoich danych osobowych w stopce są bezużyteczne z punktu widzenia pracodawcy.
Jeśli aplikując na stanowisko Specjalisty ds. kadr i płac nie dopełnisz wszelkich warunków formalnych, twoje CV może wylądować w koszu. Pamiętaj, że pisma aplikacyjne nieopatrzone odpowiednią klauzulą o zgodzie na przetwarzanie twoich danych osobowych w stopce są bezużyteczne z punktu widzenia pracodawcy.
Drzwi do kariery otwiera oczywiście doświadczenie zawodowe. Niezmiernie ważna jest tutaj umiejętność obsługi urządzeń biurowych, komputera oraz specjalistycznych programów przydatnych w prowadzeniu polityki kadrowo-płacowej firmy.

Koniecznie zaznacz w CV biegłą znajomość aktualnie obowiązujących przepisów oraz dobrą organizację czasu i miejsca pracy. Przyda się także pewnego rodzaju intuicja przy rekrutacji nowych pracowników oraz sposobów regulowania już zatrudnionych. Twoje potencjalne zarobki będą kształtowały się na poziomie około 2500 zł netto miesięcznie.

Życiorys zawodowy jest dokumentem oficjalnym i w takim właśnie powinien być utrzymany stylu. Pamiętaj o kilku istotnych kwestiach.

  1. Przede wszystkim podawaj tylko prawdziwe i aktualne informacje. Każde kłamstwo prędzej czy później wyjdzie na jaw i bezzwrotnie podważy twoje wiarygodność.
  2. Warto zadbać, aby w rubryce danych osobowych znalazł się mail z twoim imieniem i nazwiskiem. Sprawdź też, czy dobrze wpisałeś numer telefonu.  Tutaj najwięcej kandydatów popełnia błędy, a potem są rozczarowani brakiem kontaktu ze strony pracodawcy.
  3. Zdobyte wykształcenie zamieszczamy zaczynając od najnowszych pozycji, tą sama zasadę stosujemy przy doświadczeniu zawodowym, dołączając zakres wykonywanych obowiązków na poszczególnych stanowiskach.
  4. Koniecznie wykaż w Curriculum Vitae dodatkowe umiejętności. Oprócz prawa jazdy  kat. B, umiejętności obsługi komputera i urządzeń biurowych, warto podać poziom znajomości języków obcych oraz dodatkowe uprawnienia. Poszukiwani są inspektorzy BHP czy udzielania pierwszej pomocy.
  5. Pamiętaj, że dobry specjalista ds. kadr i płac jest dobrze zorganizowany, efektywnie wykonuje swoje obowiązki oraz jest gotowy do podwyższania swoich kwalifikacji dla dobra rozwoju firmy.
  6. Dołącz także oficjalne zdjęcie oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Nie zapomnij podpisać dokumentów aplikacyjnych gdy poprawisz błędy oraz je wydrukujesz.

Uwierz w swoje siły i skorzystaj z naszych wskazówek, a stanowisko będzie twoje.