Perfekcyjne CV Sekretarki

Wzór CV dla Sekretarki

Sekretarka jest bardzo ważną osobą w praktycznie każdej firmie. Każdy prezes czy dyrektor marzy o prawdziwej pomocy z jej strony. Jest niezastąpiona zarówno na recepcji, perzy pośrednictwie miedzy klientami i pracownikami a przełożonym czy przygotowywaniu podróży służbowych oraz konferencji. Jeśli możesz pochwalić się pogodną aparycją  oraz czujesz, że to praca stworzona dla ciebie, napisz Curriculum Vitae, które przekona do ciebie pracodawcę. Przeczytaj nasz poradnik, a sprawa okaże się prosta. Zaczynajmy!

Zakres obowiązków sekretarki jest bardzo szeroki. Prawidłowa praca biura, organizacja dokumentów oraz wszelkie sprawy administracyjne wymagają dużego samozaparcia i świetnej organizacji czasu i przestrzeni swojej pracy.

W profesji Sekretarki CV to wyjątkowa reklama. Dla typowego pracodawcy to, jak będzie wyglądało CV czy list motywacyjny kandydata, świadczyć będzie o tym, jak będzie wyglądać praca tej osoby na stanowisku sekretarki. Nie pozwól sobie na wysłanie CV nawet z najdrobniejszymi błędami.
W profesji Sekretarki CV to wyjątkowa reklama. Dla typowego pracodawcy to, jak będzie wyglądało CV czy list motywacyjny kandydata, świadczyć będzie o tym, jak będzie wyglądać praca tej osoby na stanowisku sekretarki. Nie pozwól sobie na wysłanie CV nawet z najdrobniejszymi błędami.
Kandydatek na to stanowisko jest bardzo dużo, dlatego postaraj się dobrze przygotować swoje dokumenty aplikacyjne. Wyobraź sobie, ze projektujesz wizytówkę.

Osobom zainteresowanym w większości przypadków wystarczy wykształcenie średnie oraz ukończony kurs asystencko-sekretarski.  Twoje szanse wzrosną wraz ze zdobyciem doświadczenia zawodowego. Obecne czasy stawiają sekretarkom wysokie wymagania. Jeśli aplikujesz do firmy międzynarodowej konieczna jest znajomość języków obcych. Wykonywanie obowiązków ułatwi ci umiejętność obsługi urządzeń biurowych oraz radzenia sobie przy prostych awariach sprzętu.

Dobrze, jeśli wykażesz w CV cenione cechy takie jak: lojalność, miła aparycja, wysoka kultura osobista oraz dokładność w wykonywaniu obowiązków. Wolnych etatów szukaj w biurach, dużych firmach a nawet placówkach oświatowych, gdyż dobra sekretarka przyda się wszędzie. Średnie wynagrodzenie sekretarki wynosi nawet 3000 zł.

Życiorys zawodowy jest dokumentem oficjalnym i w takim właśnie powinien być utrzymany stylu.  Pamiętaj także o następujących kwestiach.

  1. Podawaj tylko prawdziwe i aktualne informacje. Nawet najmniejsze kłamstwo przekreśli twoje szanse na zatrudnienie.
  2. Dobrze wygląda adres mailowy z twoim nazwiskiem. Sprawdź, czy dobrze wpisujesz numer telefonu. Niestety w tym miejscu poszukujący pracy popełniają najwięcej błędów, a potem są rozczarowani brakiem kontaktu ze strony pracodawcy.
  3. Do CV dołączamy fotografię. Jednak pamiętaj, aby było to zdjęcie oficjalne a nie wykadrowane ujęcie z wakacyjnych wojaży.
  4. Wykształcenie oraz dobyte już doświadczenie zawodowe wpisujemy w kolejności odwrotnie chronologicznej. Zaznacz zakres wykonywanych obowiązków. Potwierdzi to twoje umiejętności.
  5. Koniecznie wpisz w swoich mocnych stronach komunikatywność, sumienność oraz zdyscyplinowanie i odporność na pracę w warunkach stresowych.
  6. O zatrudnieniu mogą przeważyć umiejętności dodatkowe. Podaj poziom znajomości języków obcych, umiejętność obsługi centrali telefonicznej i urządzeń biurowych.
  7. Zanim wydrukujesz CV, popraw ewentualne błędy i zadbaj o jego estetyczny wygląd.

Uwierz w siebie i skorzystaj z naszych podpowiedzi a stanowisko sekretarki na pewno będzie twoje!